
Запорукою стабільної і продуктивної роботи автомобіля є своєчасна заміна моторного масла. Правильно підібране масло забезпечує захист деталей від зносу, сприяє зниженню втрат потужності на тертя, за рахунок чого продовжує ресурс двигуна, підвищує експлуатаційні характеристики. Також, виконує завдання по очищенню, перешкоджає появі корозії, охолоджує двигун, тому до задачі підбору масла необхідно поставитися максимально відповідально.
Ключові параметри вибору моторних масел
По-перше, мастильний матеріал необхідно вибирати виключно в перевірених магазинах, особливо звертайте увагу на магазини, які володіють офіційними сертифікатами виробників масел - таким магазином є tire.ua. Дана міра захистить вас від придбання контрафактного - підробленого - моторного масла, яке істотно гірше фірмової продукції і може порушити роботу двигуна, аж до виведення з ладу.
При підборі моторних масел для сучасних транспортних засобів рекомендується керуватися вимогами виробника, прописаними в інструкціях з обслуговування. Часто виробники обладнання вказують не тільки специфікації, але також конкретні марку і модель продукту. Однак, завдання правильного підбору може ускладнитися, якщо в керівництві вказані застарілі відомості або не вказані взагалі. Тоді доведеться вибирати самостійно, виходячи з класу в'язкості SAE, класифікацій ACEA, API, ILSAC, а також з огляду на основу: мінеральна, напівсинтетична або синтетична.
В'язкість, класифікація, основа моторного масла
Яке масло краще, як не помилитися у виборі - важливе питання, на яке ми зараз постараємося відповісти.
- Першим, ключовим, параметром правильного вибору масла є його основа. Мінеральне масло - продукт, отриманий шляхом дистиляції нафтопродуктів. Воно, як правило, містить багато присадок і здатне забезпечувати стабільну роботу двигуна на нетривалий термін. Ключовий мінус «мінералок» - це підвищена швидкість старіння, ключовий плюс - ціна, дані мастила будуть найдешевшими.
- Синтетичні зроблені за технологією синтезу, яка дозволяє отримати чудові характеристики продуктів - вони відрізняються тривалим терміном служби, стійкістю до окислення, випаровування, загущення, а також більшою плинністю для зниження тертя, що сприяє зниженню зносу, витрати палива, втрат потужності. Ключовим мінусом даних продуктів є ціна.
- Компромісом між даними типами є напівсинтетичні масла, які володіють більш високим рівнем властивостей, ніж «мінералка», при цьому дешевше, ніж «синтетика».
Другим, на що необхідно звернути увагу - це в'язкість по SAE. Дана специфікація відображається на каністрі як, наприклад, 10W-40, де перша частина запису 10W - це «зимовий» індекс, який позначає температуру згущення. Розраховується за формулою: від значення індексу потрібно відняти 35 - це буде нижнім значенням робочої температури мастила. Згідно з цим індексом можна вибрати продукт, відповідний для зими саме в вашому регіоні. «Літній» індекс відображає термостійкість масла, ніж даний індекс вище - тим вище стабільність при нагріванні.
Третім аспектом вибору масла є його приналежність до однієї з трьох класифікацій: API, ACEA або ILSAC. API підрозділяється на дві основні категорії: S - для бензинових моторів, С - дизельних. Кожна категорія поділяється на класи по роках випуску транспортного засобу. Бензинові: SG від 1989 року, SH від 1993, SJ - 1996 року, SL - 2001, SM - 2004, SN - 2010 року; дизельні: CF-4 - 1990, CG-4 - 1995 року, CH-4 - 1998 CI-4 і CI-4 + - 2002 CJ-4 - 2010 г. Для американських і японських виробників була розроблена класифікація ILSAC, яка володіє аналогічним підходом розробки, як API, проте висуває більш жорсткі вимоги.
Альтернативою API і ILSAC є ACEA - вона також поділяється на кілька категорій: А - для бензинових авто, В - для дизельних, С - для обладнаних системами нейтралізації вихлопних газів, які висувають особливі вимоги до мастил. Цифра, що стоїть після букви, визначає вимоги до масла - чим цифра вище, тим, відповідно, вище експлуатаційні характеристики мастильного продукту.